Олжас Бектенов сарапшылармен бірге салық реформасы және цифрландыру арқылы әкімшілендіру мәселесін талқылады Олжас Бектенов обсудил с экспертами налоговую реформу и налоговое администрирование посредством цифровизации

 

 

Премьер-министр Олжас Бектенов сарапшылармен және бизнес өкілдерімен салық реформасы мәселесін талқылады.

Премьер-министр Мемлекет басшысының тапсырмасын іске асыру аясында ұсынылған шаралар жұртшылықпен, әсіресе бизнес өкілдері және сарапшылармен белсенді түрде кеңінен талқыланып жатқанын атап өтті. Ұлттық экономика, қаржы вице-министрлері бастаған жұмыс топтары барлық өңірдегі бизнес-қауымдастықтармен кездесіп, талдау және өңдеу үшін ұсыныстар жинады.

Ұлттық экономика министрлігі фискалды реформаның негізгі тәсілдерін қысқаша таныстырды. Сараланған ҚҚС және есепке қою шегін төмендету Ұлттық қорға тәуелділікті азайтып, инфрақұрылымды дамытуға қосымша қаражат жұмсауға мүмкіндік береді. Сонымен қатар арнайы салық режимдерінің санын 364 қызмет түрінен 40-қа дейін қысқарту ұсынылады. Бүгінгі таңда Қазақстандағы кірістер деңгейі шамамен 20%-ды құрайтыны, бұл түсімдер бойынша ЖІӨ үлесі екені атап өтілді. Басқа елдермен салыстыратын болсақ, Ресейде бұл көрсеткіш – 42%, дамыған елдерде – 50%-дан астам. Осылайша, мемлекеттік бағдарламаларды қаржыландыру үшін айтарлықтай бюджеттік ресурстардың тапшылығы байқалады. Реформалар болмаған жағдайда, ҚР ҰЭМ деректеріне сәйкес, Ұлттық қор оны пайдаланудың ағымдағы серпінін ескере отырып, 2035-2036 жылдарға қарай ең төменгі деңгейге дейін сарқылады.

«Әкімшілікке қатысты көптеген сұрақтар туындайды. Біз де бір жерде тұрмаймыз, жұмыс істейміз. Белгілі бір жетістіктер бар. Бюджеттің кіріс бөлігі бойынша да белсенді жұмыс істеп жатырмыз. Қаңтар айында біз кірістер жоспарын 150%-ға орындадық. Мұның барлығы мемлекеттік кірістер саласындағы жұмыс пен цифрландырудың нәтижесі», — деп атап өтті Олжас Бектенов.

Үкімет тиімділікті арттыратын және бизнес пен мемлекет арасындағы өзара әрекеттесуді жеңілдететін бірыңғай цифрлық экожүйені құру бойынша жұмыс жүргізуде. Жасанды интеллект және автоматтандырылған деректерді талдау енгізілуде, бұл әкімшілік жүктемені азайтады және ашықтықты арттырады. Салықтық әкімшілендірудің тиімділігін арттыру үшін деректерді өңдеу технологиялары белсенді түрде енгізілуде.

Кездесуге қатысушыларға Қаржы министрлігінің үлкен деректерді талдау жүйесі ұсынылды, онда 55 мемлекеттік деректер базасы жүктелді, жыл соңына дейін олардың саны 100-ге дейін артады.  Осы ақпарат негізінде салық төлеушілердің цифрлық профильдері қалыптасады. Қазіргі уақытта 569 мың заңды тұлғаның және 1,8 млн-нан астам жеке кәсіпкерлердің профилі жасалды. Цифрландырудың арқасында салық төлеушіге толық мәліметтерді, соның ішінде еңбекақы қорын, уақытша жұмысшылар санын, салық салу нысандарыні, жылжымайтын мүлік, көлік құралдары және басқа да мәліметтерді алуға болады.

Қаржы министрлігінің басшылығы енгізіліп жатқан цифрлық шешімдер мен олардың тиімділігіне баса назар аудара отырып, Мемлекеттік кірістер комитеті жанындағы әзірлемелермен таныстырды. Осылайша, тәуекелі жоғары салық төлеушілердің электронды шот-фактура (ЭШФ) жүйесінде биометриялық сәйкестендіру бойынша жұмыстар жүргізілуде. Бүгінгі таңда Тemu, Pinduoduo және Alibaba Group сияқты 101 онлайн сауда платформасы салықтық есепке алынды. Олар ҚР жеке тұлғаларына тауарлармен электрондық саудамен айналысатын және электрондық нысанда қызметтер көрсететін шетелдік компанияларға 75 млрд теңге ҚҚС немесе салық төледі.

Салық реформасы аясында жалған мәмілелерді жою мақсатында ЖШС-лар мен ЖК-лерді тіркеуге бақылауды күшейту ұсынылып отыр. Face ID арқылы кәсіпкерлерді сәйкестендіру шаралары қарастырылуда. Сонымен қатар жалған тұлғалардың атына тіркелу қаупін азайту үшін ақпарат тексерілетін болады. 2024 жылы 1 мыңнан астам осындай компания анықталды. Тағы бір бастама – құрылтайшының кәсіпорындары жұмыс істемесе, салық берешегі болса немесе елеулі салықтық бұзушылықтарға жол берген жағдайда жаңа компанияларды тіркеуге тыйым салу.

Қаржы секторын цифрландырудың жеке құралы – бақылау-кассалық машиналар болып саналады. 2024 жылы кассалық машиналардың 39%-ы (453 мың бірлік) түбіртек басып шығармаған. Бұл бағытта бірқатар шаралар әзірленуде.

Түрлі интернет-платформаларда жұмыс істейтін азаматтар санының өсуін ескере отырып, салықтық әкімшілендірудің маңызды қадамы платформалық жұмыспен қамтуды реттеу болды.

Мысалы, «Яндекс такси» платформалық жұмыспен қамту бойынша салықтық әкімшілендірудің пилоттық жобасы аясында 2024 жылдың қыркүйегінен бастап жүргізушілер үшін 378 млн теңге көлеміндегі жеке табыс салығын, сондай-ақ 1 млрд теңгеге жуық әлеуметтік төлемдер аударылды. Жеке кәсіпкер ретінде 50 мың такси жүргізушісі тіркелді Осылайша, Яндекс салықтар бюджетке қосымша процедуралық мәселелермен ауыртпалықсыз тікелей төленеді. Биылғы бірінші тоқсанның соңына дейін Қаржы министрлігі жобаның қолданысын 30-дан астам платформаға кеңейтуді жоспарлап отыр.

Кездесу барысында сарапшылар ұсынылған реформалардың қолданыстағы жобасы бойынша белсенді пікір білдірді.

 

«Қазақстан халқына» қоғамдық әлеуметтік қорының бұрынғы төрағасы, экономика ғылымдарының кандидаты Болат Жәмішев ҚҚС мөлшерлемесін 15 млн-ға төмендетуді қолдады.

«Менің ойымша, 15 млн төменгі шек нақты сақталуы керек. Әрине, бұл шегті көтеруге міндетті түрде қысым болады. Бұл қызыл жолақ, өйткені ол бизнесті бөлшектей бастайды. Салық мөлшерлемелері көтерілген кезде бөлшектену үшін көбірек ынталандыру бар», — деді Болат Жәмішев.

Бұл ретте бизнестің бухгалтерлік қызметтерді әкімшілендіруде қиындықтар туындауы мүмкін екенін атап өтті. Осыған байланысты процесті білмеу салдарынан реформалар енгізілген кезде болуы мүмкін бұзушылықтарға қосымша көзқарастарды қарастыру ұсынылды.

 

Тәуелсіз директор, «Алматы» ӘКК» АҚ директорлар кеңесінің мүшесі Абай Сарқұлов бюджет тапшылығын қысқарту үшін реформалардың пайдасына Ұлттық қордан жаражат алудан бас тарту ұсынылатынын атап өтті.

«Қолданыстағы салық заңнамасының бір жақсы жағын атап өткім келеді. Салықтар өте кәсіби түрде жиналады. Бұл – цифрландырудың арқасы. Екінші бір жақсы жағы – бюджет алдындағы берешекті өндіріп алудың пәрменді шаралары бар. Реформаның өзіне қатысты міндет түсінікті: бюджет тапшылығы бар, әлеуметтік саладағы шығындар жыл сайын артып келеді. Өңірлерде бюджеттердің 80%-ы қалыптасты – бұл әлеуметтік бағыт, 15-20%-ы дамуға жұмсалады, бұл өте аз, сондай-ақ сыртқы қарыздарға қызмет көрсету бойынша міндеттемелер де бар. Бюджет тапшылығын қысқарту өте қажет, оны кешенді түрде іске асыру қажет», — деді Абай Сарқұлов.

Сарапшы кеден қызметінің фискалды функциясын іске асыру, шетелден инвестициялар тарту бойынша ұлттық компаниялардың жұмысын күшейту, геологиялық барлау саласын дамыту, мемлекеттік сатып алу шеңберінде жұмысты жетілдіру және басқа да мәселе төңірегінде бірқатар ұсыныс айтты.

 

«Қазақстанның желдеткіш құрылғыларын өндірушілер одағы» заңды тұлғалар бірлестігінің басшысы Марат Баққұлов өз сөзінде кәсіпорын басшылығы тарапынан бизнес жұмысын әкімшілендіруге тоқталды.

«Ешқандай кәсіпкер салықты көтеруді “жақтаймын” деп айтпайды, бұл түсінікті. Бірақ адал әрі ашық жұмыс істейтіндер, біздер салықты барлығы төлеуі керек деп айтамыз. Яғни, салық көлемі төмендетілетін жекелеген санаттар болмауы керек, өйткені бұл қашан да «сұр» схемаға айналады», — деді Марат Баккулов жалақы жүйесін «сұр» жүйеге әдейі көшіру әдісі туралы.

«Kazfoodproducts» холдинг компаниясы» ЖШС Қадағалау кеңесінің төрағасы Ерік Балапанов Үкіметтің агроөнеркәсіп кешеніне нөлдік мөлшерлеме енгізу идеясын қолдады. Онның айтуынша, бұл қазақстандық ауыл шаруашылығы өнімдерінің нарықтағы бәсекеге қабілеттілігі мен қолжетімділігін арттырады..

 

Қарағанды ​​халықаралық «Сарыарқа» әуежайының иесі Ерлан Оспанов дамыған елдерде салықтан жалтару қылмыс екенін айтты. Сондықтан бизнестің бөлшектенуі қоғамдық сынмен қатар жүреді. Бұл ретте сарапшы кәсіпкерлік операциялардың заңдылығын сақтауды қамтамасыз ету құралы ретінде салықтық әкімшілендіруді цифрландырудың және тексерулерді кезең-кезеңмен азайтудың маңызын атап өтті. Өз кезегінде кәсіпкерлер де адал жұмыс істеуі керек.

Кәсіпкер ҚҚС мәселесіне қатысты егер ҚҚС жүйесінде кәсіпкерлер «жасырын» немесе «көлеңкедегі»  субъектілерімен тізбекте жұмыс істегенде, адал компанияларға қиындықтар туындайтынын атап өтті.

KS Partners компаниясының тең құрылтайшысы, ERG макроэкономикалық сарапшысы Данияр Қуаншалиев Үкіметтің салықты көтеруге деген көзқарасымен келіскенімен, өзгерістерді байыпты түрде қарастыру туралы ұсынысын білдірді.

 

«DAMU DEVELOPMENT GROUP» ЖШС құрылтайшысы Абзал Сағымбаев реформаның құрылыс нарығына қалай әсер ететіні туралы өз көзқарасын бөлісті. Осы мәселе бойынша ҚР ҰЭМ-де бөлек отырыс өткізу туралы шешім қабылданды.

«Экономикалық зерттеулер институты» АҚ басқарма төрайымы Әсел Сәрсенбаева экономикадағы, оның ішінде салық реформасындағы теңгерімсіздіктерді жою қажеттігі туралы баяндады. Үкіметтің қазіргі ұсынысы ҚҚС-ты механикалық көтеруді білдірмейді, бұл салық ауыртпалығын әділ бөлуге қатысты ұсыныстар. Макроэкономикалық тұрғыдан алғанда, бұл орта мерзімді перспективада инфляцияның төмендеуіне әкелуі мүмкін ақша-несие және фискалдық саясат арасындағы теңгерімсіздікті жою туралы.

«Zertteu Research Institute» коммерциялық емес ұйымының тең құрылтайшысы және атқарушы директоры Шолпан Әйтенова кіріс бөлігін ғана емес, шығыс бөлігін де реттеу және оның тиімділігін арттыру мәселелеріне тоқталды. Атап айтқанда, функциялары цифрлық шешімдермен алмастырылуы мүмкін органдар санын қысқарту ұсынылды.

Өз кезегінде «NAC Analytica (NU)» қоры талдау орталығының басқарма төрағасы Расул Рысмамбетов мемлекеттік бюджетті толықтырудың негізгі бағыты тауарлардың заңсыз қозғалысына бақылауды күшейту және экономикадағы көлеңкелі схемаларды жою екенін атап өтті. Сонымен қатар салықтық міндеттемелерді барынша азайту мақсатында бизнесті бөлшектеу схемаларын теріс пайдалану жағдайларын жария ету салық тәртібін қамтамасыз етудің тиімді тетігі бола алады. Қаржы министрлігіне бұл мәселені жан-жақты зерделеу тапсырылды.

Сонымен қатар салық міндеттемелерін азайту мақсатында бизнесті бөлу схемаларын теріс пайдалану жағдайларын жария түрде жариялау салық тәртібін қамтамасыз етудің тиімді тетігі бола алады. Қаржы министрлігіне осы мәселені егжей-тегжейлі пысықтау тапсырылды.

 

Сарапшылар айтқан барлық мәселелер бойынша тиісті түсініктемелер берілді.

Вице-премьер – ұлттық экономика министрі Серік Жұманғарин табысы 15 млн теңгеге дейінгі кәсіпкерлердің 80%-ы микро және шағын бизнес санатына жататынын атап өтті. Салыстыру үшін, Ресейде бұл шек 10 млн теңгені, Өзбекстанда – 30 млн теңгені, Қырғызстанда – 30 млн теңгені құрайды. Қазақстанда табысы 39 млн-нан 78 млн теңгеге дейінгі бизнес 20-30 компанияны тіркей отырып, неғұрлым тиімді салық санатында қалу үшін бөлшектеу схемасын жиі пайдаланады. Мысалы, мұндай көрініс құрылыс индустриясында байқалады. Осылайша, ірі және орта бизнес салықтан жалтарып, шағын және орта сегментке кетеді. Сайып келгенде, кәсіпкерлер саны өседі, бірақ бизнестің ЖІӨ-ге қосқан үлесі көбеймейді.

 

Премьер-министр айтылған ұсыныстарға түсіндірме бере отырып, шығындарды қысқарту мәселесі де маңызды бағыт болып саналатынын атап өтті. Қазіргі уақытта Үкімет қайталанатын және өзге де басым емес функцияларды қысқарту жөніндегі шешімдер пакетін пысықтауда. Бұл шешімдер жұртшылыққа да айтылатын болады. Сонымен қатар шығыстарды қысқартудың рұқсат етілген көлемі бюджеттегі бар теңгерімсіздікті өтемейді және тозған инфрақұрылыммен проблемаларды шешуге және орнықты экономиканы дамыту жөніндегі мақсаттарды іске асыруға мүмкіндік бермейді.

Талқылауды қорытындылай келе, Олжас Бектенов салық жүктемесін әділ бөлудің маңыздылығын атап өтті. Қазір салық төлеуден жалтарған бизнес тәртіпті сақтауды талап ететін адал емес бәсекелестік артықшылықтарға ие.

«Спикерлердің көпшілігі әділдік қағидалары мен барлығы салық төлеуі керек дегенді айтты. Салық төлемейтін адам жай ғана жосықсыз бәсекелеседі. Бұл түсінікті. Ол өзін заңға бағынатын компаниялармен салыстырғанда артықшылықты позицияға қояды. Біз адал бизнеске, салық төлейтіндерге назар аударуымыз керек. Бүгін оларды көріп отырмыз. Біз оларды қолдаймыз», — деп атап өтті Олжас Бектенов.

Мемлекет, бизнес және қоғам ашық шарттармен өзара іс-қимыл жасайтын өркениетті нарыққа көшу керек екендігі атап өтілді. Шын мәнінде, бұл жаңа әлеуметтік келісім туралы. Бұл әркім өз міндеттерін орындайтын әділ жүйені орнатуға қатысты. Мемлекет – өзінің әлеуметтік және экономикалық міндеттемелеріне жауапты, ал бизнес — салық міндеттемелеріне жауапты. Үкімет Салық кодексіне бастамалар ұсына отырып, дәл осындай жүйе құруға ұмтылады.

Салық түсімдері мемлекеттік қолдауды қаржыландырудың, еліміздің инфрақұрылымы мен қорғаныс қабілетін жаңғыртудың негізгі көзі болып саналады. Қазір көлік-логистикалық әлеуетті одан әрі дамыту, жол салу, энергетика мен ТКШ жаңғырту, сондай-ақ қорғаныс саласына инвестициялар ерекше маңызға ие.

 

Сонымен қатар Олжас Бектенов ағымдағы бюджеттік шығыстар Қазақстанның Орталық Азиядағы жетекші өңір ретіндегі мәртебесіне сәйкес қарқынмен дамуына мүмкіндік бермейтінін атап өтті. Бүгінгі таңда көптеген негізгі нысандар мен инфрақұрылым өз шегінде жұмыс істеп тұр. Мысалы, Қытайдан жүк ағынының өсуіне байланысты теміржол желісі жұмыс істейді. Әрі қарай кеңейту үшін айтарлықтай қаражат қажет.

Сондай-ақ көлік инфрақұрылымын, соның ішінде автомобиль және теміржол құрылысын дамыту қажет. Оның үстіне Қытай арқылы Еуропаға – Орта дәліз деп аталатын Каспий теңізі арқылы транзиттік мүмкіндіктер белсенді түрде кеңейіп келеді. Қазіргі таңда «Достық – Мойынты» және «Бақты – Аягөз» учаскелерінің құрылысы жүргізілуде, бұл өткізу қабілетін едәуір арттырады.

Өз кезегінде, «Атамекен» ҰКП төралқасының төрағасы Райымбек Баталов салықтық әкімшілендірудің тиімділігін арттыру бойынша жұмысты кезең-кезеңімен, экономика блоктары бойынша жалғастыруды ұсынды.

Премьер-министр Олжас Бектенов кездесуге қатысушыларға сындарлы ұсыныстары мен елдің одан әрі дамуына үлес қосуға деген ниеті үшін алғысын білдірді.

Реформа мәселелері бойынша талқылау бизнес өкілдерінің қатысуымен Парламентте жалғасады.

 

 

Премьер-министр Олжас Бектенов обсудил с экспертами и представителями бизнеса вопросы налоговой реформы.

Руководитель Правительства отметил, что в рамках реализации поручения Главы государства предлагаемые меры активно обсуждаются с широкой общественностью, в особенности с бизнесом и экспертами. Рабочие группы во главе с вице-министрами национальной экономики, финансов встретились с предпринимателями практически всех регионов, собрали предложения для анализа и обработки.

Министерством национальной экономики кратко представлены основные подходы налогово-бюджетной реформы. Дифференцированный НДС и снижение порога для постановки на учет позволит сократить зависимость от Национального фонда и направить дополнительные средства на развитие инфраструктуры. Кроме того, предлагается сократить количество специальных налоговых режимов с 364 видов деятельности до 40. Отмечено, что на сегодня уровень поступлений в Казахстане составляет порядка 20%, это доля в ВВП по поступлениям. Если сравнивать с другими странами, то в России данный показатель на уровне 42%, в развитых странах – больше 50%. Таким образом, отмечается недополучение значительных бюджетных ресурсов для финансирования государственных программ. При отсутствии реформ, по данным МНЭ РК, Национальный фонд при текущей динамике его использования к 2035-2036 годам будет истощен до минимума.

«Возникает много вопросов по администрированию. Здесь мы тоже не стоим, работаем. Есть определенные успехи. По доходной части бюджета также активно работаем. В январе мы вышли на 150% от плана по доходам. Это все результаты работы и цифровизации в сфере госдоходов», — подчеркнул Олжас Бектенов.

Правительство работает над созданием единой цифровой экосистемы, которая позволит повысить эффективность работы и упростит взаимодействие бизнеса с государством. Внедряется искусственный интеллект и автоматизированный анализ данных, что позволит снизить административную нагрузку и повысить прозрачность. Активно внедряются технологии обработки больших данных для повышения эффективности налогового администрирования.

Участникам встречи была представлена система анализа больших данных Минфина, куда загружены 55 государственных баз данных. К концу года их число увеличится до 100. На основе этой информации формируются цифровые профили налогоплательщиков. В настоящее время создано 569 тыс. профилей юридических лиц и более 1,8 млн – индивидуальных предпринимателей. Цифровизация позволяет получать полные данные на налогоплательщика, включая фонд оплаты труда, количество временных работников, объекты налогообложения, информацию о недвижимости, автомобилях и другие данные.

Руководство Министерства финансов ознакомило с конкретными проектами по линии Комитета госдоходов с акцентом на внедряемые цифровые решения и их эффективность. Так, ведется работа по биометрической идентификации в системе электронных счетов-фактур (ЭСФ) высокорисковых налогоплательщиков. Сегодня на налоговый учет поставлена 101 торговая онлайн-платформа, включая Temu, Pinduoduo и Alibaba Group. В 2024 году ими уплачено 175 млрд тенге налогов, в том числе НДС и налог на иностранные компании, занимающиеся электронной торговлей товарами и оказывающими услуги в электронной форме физическим лицам РК.

В рамках налоговой реформы предлагается усилить контроль за регистрацией ТОО и ИП, чтобы исключить фиктивные сделки. Рассматриваются меры по идентификации предпринимателей через Face ID. Дополнительно будут проверяться сведения, чтобы минимизировать риски регистрации на подставных лиц. В 2024 году уже выявлено более 1 тыс. таких компаний. Еще одна инициатива — запрет на регистрацию новых компаний в случаях, если учредитель уже имеет неактивное предприятие, имеет налоговую задолженность или допускал серьезные налоговые нарушения.

Отдельным инструментом работы по оцифровке финансовой сферы являются контрольно-кассовые аппараты. В 2024 году 39% контрольно-кассовых аппаратов (453 тыс. единиц) не пробивали чеки. В данном направлении прорабатывается ряд мер.

Важным шагом налогового администрирования с учетом растущего числа граждан, работающих на различных интернет-платформах, стало регулирование платформенной занятости.

К примеру, в рамках пилотного проекта налогового администрирования по платформенной занятости «Яндекс Такси» с сентября 2024 года перечислил ИПН за водителей на сумму 378 млн тенге и порядка миллиарда тенге социальных платежей. Таким образом, налоги уплачиваются в бюджет напрямую, без обременения дополнительными процедурными вопросами. До конца первого квартала т.г. МФ планирует расширить действие проекта на более 30 платформ.

В ходе встречи эксперты активно высказывали мнения по действующему проекту предлагаемых реформ.

Экс-председатель общественного социального фонда «Қазақстан халқына», кандидат экономических наук Болат Жамишев высказался в поддержку понижения ставки учета на НДС в размере 15 млн.

«Я думаю, что нижняя планка в 15 млн должна быть точно сохранена. Безусловно, будет давление в сторону повышения этой планки. Я думаю, что это красная черта, потому что начнет бизнес дробиться. Для дробления при повышении налоговых ставок больше стимулов»,  сказал Болат Жамишев.

При этом он отмети, что у бизнеса могут возникнуть сложности с администрированием бухгалтерских услуг. В этой связи предложено дополнительно рассмотреть подходы к нарушениям, которые могут быть при введении реформ ввиду незнания процесса.

Независимый директор, член Совета директоров АО «СПК «Алматы» Абай Саркулов отметил, что для сокращения дефицита бюджета предлагается отказаться от изъятий из Национального фонда в пользу реформ.

«В рамках действующего налогового законодательства хотел бы отметить плюс. Очень профессионально собираются налоги. Это благодаря цифровизации. Второй большой плюс — есть действенные меры по взысканию задолженности перед бюджетом. Касательно самой реформы — задача понятна: в бюджете дефицит, расходы в социальной сфере с каждым годом растут. В регионах бюджеты сформированы на 80% — это социальной направленности, 15-20% — идут на развитие, что достаточно мало, также имеются обязательства по обслуживанию внешних долгов. Дефицит бюджета сокращать крайне необходимо, это надо реализовывать комплексно», — сказал Абай Саркулов.

Эксперт озвучил ряд предложений по реализации фискальной функции таможенной службы, усилению работы нацкомпаний по привлечению иностранных инвестиций, развитию сферы геологоразведки, совершенствованию работы в рамках государственных закупок и др.

Руководитель Объединения юридических лиц «Союз производителей вентиляционного оборудования Казахстана» Марат Баккулов остановился в своей речи на администрировании работы бизнеса со стороны руководства самого субъекта.

«Никакой бизнесмен не скажет, что он «за» повышение налогов, это понятно. Но те, кто работает в «белую» и прозрачно, — мы — говорим о том, что налоги должны платить все. То есть, не должно быть отдельных категорий, для которых уменьшаются налоги, потому что это всегда будет переходить в «серую» схему», — заявил Марат Баккулов.

Озвучен тренд на намеренный вывод в «серую» и системы заработных плат.

Председатель Наблюдательного совета ТОО «Холдинговая компания «Kazfoodproducts» Ерик Балапанов поддержал идею Правительства о введении нулевой ставки для агропромышленного комплекса. Это, по его словам, повысит конкурентоспособность и доступность казахстанской сельхозпродукции на рынке.

Владелец международного аэропорта г.Караганда «Сары-Арка» Ерлан Оспанов заявил, что неуплата налогов — это преступление в развитых странах. Поэтому дробление бизнеса следует сопровождать общественным порицанием. В то же время эксперт подчеркнул первостепенную важность цифровизации налогового администрирования и постепенного сокращения проверок как инструмента обеспечения соблюдения законности работы бизнеса. В свою очередь, предприниматели должны работать добросовестно.

По вопросу НДС, бизнесмен подчеркнул, что когда работающий в системе НДС предприниматель работает по цепочке с «серыми» или «черными» субъектами, создаются сложности для добросовестных компаний. В результате реформы ожидается, что нагрузка будет соразмерной и подъемной.

Сооснователь KS Partners, эксперт по макроэкономике в ERG Данияр Куаншалиев согласился с подходом Правительства по повышению налогов, но озвучил предложение рассмотреть плавность осуществления маневра.

Учредитель ТОО «DAMU DEVELOPMENT GROUP» Абзал Сагымбаев поделился видением, как реформа повлияет на строительный рынок. По данному вопросу принято решение провести отдельную встречу по линии МНЭ РК.

Председатель Правления АО «Институт экономических исследований» Асель Сарсенбаева сообщила о необходимости устранения дисбалансов в экономике, в том числе в налоговой реформе. Текущее предложение Правительства не подразумевает механическое увеличение НДС, это про справедливое распределение налогового бремени. С точки зрения макроэкономики, речь идет об устранении дисбаланса между денежно-кредитной и фискальной политики, что в среднесрочной перспективе может привести к снижению инфляции.

Соучредитель и исполнительный директор некоммерческой организации «Zertteu Research Institute» Шолпан Айтенова остановилась на вопросах регулирования не только доходной, но и расходной части и повышения ее эффективности. В частности, предложено сократить организации, функции которых могут быть заменены на цифровые решения.

В свою очередь, председатель правления аналитического центра фонда «NAC Analytica (NU)» Расул Рысмамбетов отметил, что ключевым направлением пополнения государственного бюджета является усиление контроля за незаконным перемещением товаров и устранение теневых схем в экономике. Кроме того, действенным механизмом обеспечения налоговой дисциплины может стать публичное освещение случаев злоупотребления схемами дробления бизнеса с целью минимизации налоговых обязательств. Министерству финансов поручено детально проработать данный вопрос.

По всем озвученным экспертами вопросам были даны соответствующие комментарии.

Вице-премьер – министр национальной экономики Серик Жумангарин отметил, что 80% предпринимателей с доходом до 15 млн тенге подпадают под категорию микро- и малого бизнеса. Для сравнения, в России этот порог составляет 10 млн тенге, в Узбекистане – 30 млн, в Кыргызстане – также около 30 млн. В Казахстане же бизнес с доходом от 39 до 78 млн тенге часто использует схему дробления, регистрируя по 20–30 компаний, чтобы оставаться в более выгодной налоговой категории. Например, такая картина наблюдается в строительной отрасли. Таким образом крупный и средний бизнес, уклоняясь от налогов, уходит в малый и средний сегмент. В конечном итоге к росту количества предпринимателей, но не увеличивает вклад бизнеса в ВВП.

Премьер-министр, комментируя озвученные предложения, отметил, что вопрос сокращения расходов также является важным направлением. Правительство в настоящий момент прорабатывает пакет решений по сокращению дублирующих и иных неприоритетных функций. Данные решения также будут озвучены общественности. Вместе с тем, допустимые объемы сокращения расходов не покроют имеющийся дисбаланс в бюджете, и не позволит решить проблемы с изношенной инфраструктурой и реализовывать цели по развитию устойчивой экономики.

Подводя итоги обсуждения, Олжас Бектенов подчеркнул важность справедливого распределения налоговой нагрузки. Сейчас бизнес, который уклоняется от уплаты налогов, получает нечестные конкурентные преимущества, что требует наведения порядка.

«Большинство спикеров говорили о принципах справедливости и том, что все должны платить налоги. Тот, кто не платит налоги, он просто недобросовестно конкурирует. Это понятно. Он ставит себя в более привилегированную позицию по сравнению с законопослушными компаниями. И мы должны ориентироваться на добросовестный бизнес, на тех, кто платит налоги. Мы сегодня их видим. Мы их поддерживаем», — отметил Олжас Бектенов.

Отмечено, что следует двигаться к цивилизованному рынку, где государство, бизнес и общество взаимодействуют на прозрачных условиях. Фактически речь идет о новом общественном договоре. Речь идет о создании справедливой системы, в которой каждый выполняет свои обязанности. Государство — свои социальные и экономические обязательства, а бизнес — свои налоговые обязательства. Именно к такой системе стремится Правительство, предлагая инициативы в Налоговый кодекс.

Налоговые поступления являются ключевым источником финансирования господдержки, модернизации инфраструктуры и обороноспособности страны. Особое значение сейчас имеет дальнейшее развитие транспортно-логистического потенциала, строительство дорог, модернизация энергетики и ЖКХ, а также инвестиции в оборонную сферу.

Вместе с тем, Олжас Бектенов отметил, что сегодня многие ключевые объекты и инфраструктура работают на пределе своих возможностей. Например, из-за роста грузопотока из Китая на пределе возможностей работает железнодорожная сеть. Для дальнейшего расширения требуются значительные средства.

Необходимо развивать транспортную инфраструктуру, включая строительство автомобильных и железных дорог, учитывая активное расширение транзитных возможностей из Китая в Европу, так называемый Средний коридор. В настоящее время ведется строительство участков «Достык – Мойынты» и «Бахты – Аягоз», что позволит увеличить пропускную способность.

В свою очередь, председатель президиума НПП «Атамекен» Раимбек Баталов предложил продолжить работу по повышению эффективности налогового администрирования поэтапно, по блокам экономики.

Премьер-министр Олжас Бектенов поблагодарил участников встречи за конструктивные предложения и желание внести вклад в дальнейшее развитие страны.

Обсуждение по вопросам налоговой реформы продолжается с участием представителей бизнеса.

 

By admin

Читайте также