Осы жылдың 8 айында Департамент атына 292 өтініш келіп түсті. Сенім телефонына 51 тұтынушы, жеке қабылдауға 42 тұтынушы жүгініп, олардың құқықтары түсіндіріліп, қорғалды. Өтініштердің ең көп түскені бөлшек сауда-56%, ТКШ-12%, электрондық сауда-7% және туристік қызметтер-4%.
Азаматтардың шағымданатын негізгі мәселері:
- Дүкендерде«Тұтынушыбұрышының»болмауы;
- Сатушылардың 14 күнтізбелік күн ішінде тиісті және тиісті емес сападағы тауарды айырбастаудан немесе қайтарудан бас тартуы;
- Белгіленген10күнмерзімдешағымғажазбашажауапбермеу;
- Тауардың,оныңшығарылғанжері,дайындаушы,тұтынушылыққасиеттері,кепілдікміндеттемелеріжәнеталап қою тәртібітуралықажеттіақпараттыұсынбауы.
Ағымдағы кезеңде тұтынушыларға 30,0 млн теңге сомасына түрлі салалар бойынша ақшалай қаражатты қайтаруға көмек көрсетілді.
Департамент «тұтынушылардыңқұқықтарынқорғаутуралы»және»саудақызметінреттеутуралы» заңнаманормаларыныңбұзылуынажолбермеу бойынша түсіндіружұмыстарынүнеміжүргізеді.Бұлжұмысәлеуметтікжелілерде,мемлекеттікжәнемедициналықмекемелерде,саудаүйлеріндедәрістер,сондай-ақ жадынамалардытаратуарқылыжүзеге асырылды. Сондай-ақ сотқа дейінгіталаптардыдайындаудаақыл кеңестік құқықтықкөмек көрсетіледі.
Қабылданған шараларға қарамастан, бұзушылықтар жалғасуда. «Тұтынушының бұрышы» болмағаны үшін 39 ескерту беріліп, бір айыппұл салынды. Әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларының бағасын көтеру фактілері бойынша жалпы сомасы 578,0 мың теңгеге айыппұл салынып 268 кәсіпкерлік субъектісіне әкімшілік жауапкершілікке тартылды. Қайталама бұзушылықтарға қатысты айыппұл санкциялары көзделген, олардың мөлшері субъектінің санатына байланысты және 10-нан 50 айлық есептік көрсеткішке дейін құрайды.
Қауіпті және сапасыз өнімді анықтауға қатысты ахуалдық штабтың бірлескен жұмысының нәтижелері бойынша импорттық өнімнің 37 түрі зерттелді. Өнімнің 24 түрі бойынша санитарлық-эпидемиологиялық талаптарға — 8 және таңбалауға -16 сәйкес келмеуі ретінде бұзушылықтар анықталды. Кәсіпкерліктің сегіз субъектісіне қатысты 30 айлық есептік көрсеткіш мөлшерінде айыппұл салынды және оларға бұзушылықтарды жою туралы нұсқама енгізілді.
Департамент бизнес субъектілеріне сауда саласындағы қолданыстағы заңнаманың талаптарын сақтау қажеттігін еске салады.
По телефону горячей линии обратились 51 потребитель, которым разъяснили их права.
Наибольшее количество заявлений поступило в сфере розничной торговли — 56%. Основными проблемами являются:
- Отсутствие «уголка потребителя» в магазинах;
- Отказ продавцов в обмене или возврате товара как надлежащего, так и ненадлежащего качества в течение 14 календарных дней;
- Не предоставление письменного ответа на претензию в установленный 10-дневный срок;
- Не предоставление необходимой информации о товаре, его месте происхождения, изготовителях, потребительских свойствах, гарантийных обязательствах и порядке предъявления претензий.
В текущем периоде оказана помощь в возврате денежных средств по различным отраслям на сумму 30 млн тенге.
Департамент на постоянной основе проводит разъяснительную работу по недопущению нарушений норм законодательства «О защите прав потребителей» и «О регулировании торговой деятельности». Эта работа осуществляется через социальные сети, лекции в государственных и медицинских учреждениях, торговых домах, а также через распространение памяток. Кроме того, оказывается консультативно-правовая помощь в составлении досудебных претензий. Специалистами департамента ведется ежедневный прием граждан.
Несмотря на предпринятые меры, нарушения продолжаются. За отсутствие «уголка потребителя» выдано 39 предупреждений и наложен один штраф. По фактам завышения цен на социально значимые продовольственные товары к административной ответственности привлечены 268 субъектов предпринимательства с наложением штрафов на общую сумму 578 тыс. тенге. В отношении повторных нарушений предусмотрены штрафные санкции, размеры которых зависят от категории субъекта и составляют от 10 до 50 МРП.