РЕТТЕУДІҢ ЖАҢА ТЕТІГІ ДӘРІЛІК ЗАТТАРДЫҢ БАҒАСЫН ТӨМЕНДЕТУГЕ МҮМКІНДІК БЕРЕДІ
⚡️
Қазақстанда ТМККК, МӘМС шеңберінде ем алатынпациенттерді қамтамасыз ету үшін жәнедәріханалардың бөлшек сауда желісінде сатылатынпрепараттардың шекті құнын төмендетуді көздейтіндәрілік заттардың бағасын реттеудің жаңа тетігі жұмысістейтін болады,
деп хабарлады Денсаулық сақтаувице-министрі Ержан Нұрлыбаев Орталықкоммуникациялар қызметінің алаңында өткен баспасөзбрифингі барысында.
Дәрі-дәрмектің шекті құнын төмендету құралдарыныңбірі бұрын дәрі-дәрмектің құнына енгізілген қосымшашығыстарды алып тастау болады: маркетинг (30%-ғадейін), көлік (15%-ға дейін) және сапаны бағалаушығындары.
⚪️Үстеме бағалардың регрессивті шкаласын қайта қараунәтижесінде оларды қолдану шегі айтарлықтайтөмендеді: тегін медициналық көмектің кепілдікберілген көлемі (ТМККК) және міндетті әлеуметтікмедициналық сақтандыру (МӘМС) шеңберінде олар20%-ға дейін, көтерме сату үшін – 25%-ға дейін, ал бөлшек сауда үшін — 30%-ға дейін (бұрын 55%-бен салыстырғанда).
Реттеу, шекті бағалар мен үстеме бағалардықалыптастыру қағидаларының жаңа редакциясындагенериктерге бағаны бастапқы дәрілік зат бағасынан 30 %-ға төмендету көзделген.
Егер бастапқы препарат нарықта болмаған жағдайда, отандық аналогтың шекті құны импортталатындәрілердің орташа бағасынан аспауға тиіс. Мұндайсаясат бәсекелестікті ынталандыруға және барлықтараптар мүдделерінің теңгерімін қамтамасыз етеотырып, отандық өндірушілер үшін жағдайлардыжақсартуға мүмкіндік береді.
▶️Жүйенің ашықтығын арттыру үшін мемлекеттікақпараттық порталдармен, атап айтқанда, Мемлекеттіккірістер комитетімен интеграция енгізілетін болады. Бұл шара дәріханалардың кедендік декларацияларымен кассалық чектерінің деректерін мониторингтеуарқылы дәрілік заттардың бағасын тиімді бақылауғамүмкіндік береді.
Сонымен қатар, референттік елдердің тізімі қайтақаралды: 16-ның орнына Түркия, Ресей, Польша, Беларусь және басқалары сияқты экономикалықжағынан салыстырмалы 10 мемлекет кіреді. Бұләлемдік тәжірибені ескере отырып, бағаларды дәлірекжәне өзекті талдауға мүмкіндік береді.
Ержан Нұрлыбаев атап өткендей, халықты дәрі-дәрмекпен қамтамасыз ету саласындағы заңнамалықбастамалардың негізгі міндеті — бұл дәрі-дәрмекбағасының негізсіз өсуін тежеуге, нарықтың ашықтығымен әділ бәсекелестікті қамтамасыз етуге мүмкіндікберетін баға белгілеудің тиімді тетіктерінқалыптастыру.
🔘Вице-министр сондай-ақ фармацевтикалық нарықтадәрілік заттардың қолжетімділігін арттыру мақсатындаДенсаулық сақтау министрлігі монополияға қарсыорганмен бірлесіп, Жол картасы шеңберінде көтермежәне бөлшек саудада өткізу үшін дәрілік заттардыңбағасын кезең-кезеңімен реттеу жөніндегі іс-шараларжүргізіліп жатқанын еске салды. Осылайша, 2023 жылы бәсекелестік ортаға рецептсіз сатылатын дәрілікзаттардың 302 атауы, ал 2024 жылы – рецептсізсатылатын дәрілік заттардың 952 атауы шығарылды.
Тегін медициналық көмектің кепілдік берілген көлемішеңберінде және 2020 жылғы 11 желтоқсандағы № ҚР ДСМ-247/2020 міндетті әлеуметтік медициналықсақтандыру жүйесінде дәрілік заттар мен медициналықбұйымдарға шекті бағаларды және үстеме бағаныреттеу, қалыптастыру қағидаларына тиісті өзгерістер(бұдан әрі – Қағидалар) қазірдің өзінде ҚР Денсаулықсақтау министрінің 25 желтоқсандағы № 110 бұйрығымен бекітілген.
НОВЫЙ МЕХАНИЗМ РЕГУЛИРОВАНИЯ ПОЗВОЛИТ СНИЗИТЬ ЦЕНЫ НА ЛЕКАРСТВЕННЫЕ СРЕДСТВА
⚡️
В Казахстане будет действовать новый механизм регулирования цен на лекарственные средства, который предусматривает снижение предельной стоимости препаратов для обеспечения пациентов, получающих лечение в рамках ГОБМП, ОСМС и реализуемых в розничной сети аптек,
сообщил вице-министр здравоохранения Ержан Нурлыбаев в ходе пресс-брифинга на площадке Службы центральных коммуникаций.
Одним из инструментов снижения предельной стоимости лекарств станет исключение дополнительных расходов, которые ранее включались в стоимость лекарств: маркетинговых (до 30%), транспортных (до 15%) и затрат на оценку качества.
⚪️В результате пересмотра регрессивной шкалы наценок значительно снижены пределы их применения: в рамках гарантированного объема бесплатной медицинской помощи (ГОБМП) и обязательного социального медицинского страхования (ОСМС) они составят до 20%, для оптовой реализации – до 25%, а для розничной – до 30% (по сравнению с 55% ранее).
В новой редакции Правил регулирования, формирования предельных цен и наценки также предусмотрено снижение цен на генерики на 30 % от цены оригинального лекарственного средства.
▶️В случае, если оригинальный препарат отсутствует на рынке, предельная стоимость отечественного аналога не должна превышать среднюю цену импортируемых лекарств. Такая политика позволит стимулировать конкуренцию и улучшить условия для отечественных производителей, обеспечивая баланс интересов всех сторон.
Для повышения прозрачности системы будет введена интеграция с государственными информационными порталами, в частности, Комитета государственных доходов. Эта мера позволит эффективно контролировать цены на лекарственные средства через мониторинг данных таможенных деклараций и кассовых чеков аптек.
🔘Кроме того, пересмотрен перечень референтных стран: вместо 16 в него включены 10 наиболее экономически сопоставимых государств, таких как Турция, Россия, Польша, Беларусь и другие. Это позволит проводить более точный и актуальный анализ цен с учетом мирового опыта.
Как подчеркнул Ержан Нурлыбаев, основая задача законодательных инициатив в сфере лекарственного обеспечения населения – это формирование эффективных механизмов ценообразования, которые позволят сдерживать необоснованный рост цен на лекарства, обеспечить прозрачность рынка и справедливую конкуренцию.
🔘Вице-министр также напомнил, что в целях повышения доступности лекарственных средств на фармацевтическом рынке Министерством здравоохранения совместно с Антимонопольным органом в рамках Дорожной карты проводятся мероприятия по поэтапному дерегулированию цен на лекарственные средства для оптовой и розничной реализации. Так, в 2023 году в конкурентную среду отпущены 302 наименования безрецептурных лекарственных средств, а в 2024 году – 952 наименования безрецептурных лекарственных средств.
Соответствующие изменения в Правила регулирования, формирования предельных цен и наценки на лекарственные средства и медицинские изделия в рамках гарантированного объема бесплатной медицинской помощи и в системе обязательного социального медицинского страхования от 11 декабря 2020 года № ҚР ДСМ-247/2020 (далее – Правила) уже утверждены Приказом Министра здравоохранения РК от 25 декабря № 110.