Сонымен, Департамент тұрақты негізде тұтынушыларға өздерінің құқықтары мен сатушылардың заңды мүдделері мен міндеттері туралы түсініктемелер мен кеңестер берумен қатар, қоғамдық бірлестіктермен бірлесіп дөңгелек үстелдер, акциялар, семинарлар, брифингтер, жергілікті телеарналарда сөз сөйлеулер, әлеуметтік желілерде Жарияланымдар өткізеді, сатушыларға сауда қызметі туралы заңнаманың сақталуы туралы жадынамалар таратылады.
Сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменті бірінші жартыжылдықта сауда саласында 234 кәсіпкерлік субъектісіне ескерту түрінде әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларына шекті үстемеақының 15% — превыш асқаны үшін әкімшілік сипаттағы шараларды қолданды, 578,0 мың теңге сомасына 26 айыппұл салынды. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында кәсіпкерлік субъектілеріне шағымға жауап бермегені және тұтынушылар бұрышының жоқтығы үшін 30 ескерту және 1 айыппұл салынды.
Ағымдағы жылы Департамент атына 303 өтініш келіп түсті, оның ішінде көбінесе салаларда бұзылады:
- Бөлшек сауда және шағымдардың жалпы санының 60% құрайды,
- Тұрғын үй-коммуналдықшаруашылық қызметтіде -11 %
- туристік қызметтінде -8 %,
- қоғамдықтамақтандыру саласында-5%.
Сонымен, автосалондардың сапасыз автомобильдерді сату жағдайлары жиілеп кетті. Сипаттамаға сәйкес келмейтін массаж шапандарын сату жағдайлары жалғасуда. Департаментке жүгінген кезде тұтынушыларға жыл басынан бері 30,2 млн. теңге сомасына ақшалай қаражатты қайтаруға көмек көрсетілді.
Қауіпті және сапасыз өнімді анықтауға қатысты ахуалдық штабтың бірлескен жұмысының нәтижелері бойынша импорттық өнімнің 23 түрі зерттелді. Өнімнің 14 түрі бойынша өнімнің санитарлық-эпидемиологиялық талаптарға және таңбалауға сәйкес келмеуі ретінде бұзушылықтар анықталды.
Кәсіпкерліктің төрт субъектісіне қатысты 30 АЕК мөлшерінде айыппұл түріндегі әкімшілік құқық бұзушылықтар туралы хаттама жасалды және оларды бұзушылықтарды жою туралы нұсқама енгізілді.
Департамент бизнес субъектілеріне сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы талаптарды, қолданыстағы заңнаманы сақтау қажеттігін еске салады, оның ішінде:
— сауда үстемесі өндірушінің сату бағасынан немесе көтерме жеткізушінің сатып алу бағасынан 15% аспайды;
— сатылатын тауарларға баға белгілерінің болуы;
— 14 күн ішінде тауарды тұтынушыға қайтару және айырбастау;
— тауар (жұмыс, қызмет)туралы ақпарат;
— «тұтынушы бұрышының» болуы;
— күнтізбелік он күн ішінде тұтынушының шағымына жауап.
Құрметті тұтынушылар, бизнес субъектілерінің бұзушылық фактілері бойынша 50-29-89 «жедел желі» телефоны арқылы, интеграцияланған жүйелер арқылы хабарласыңыз e-tutynushy.kz, растайтын фактілер қосымшасы бар E-otinish: фото, видео-фиксация, чек.
Департаментом торговли и защиты прав потребителей на постоянной основе ведется работа по обеспечению эффективной системы защиты прав и законных интересов потребителей.
Так, Департамент на постоянной основе помимо дачи разъяснений и консультаций потребителям о своих правах и законных интересов и обязанностях продавцов, совместно с общественными объединениями проводят круглые столы, акции, семинары, брифинги, выступления на местных телеканалах, публикаций в социальных сетях, производится раздачи памяток продавцам о соблюдении законодательства о торговой деятельности.
Вместе с тем, нарушения имеют место. Так, Департаментом торговли и защиты прав потребителей за первое полугодие в целом применены меры административного характера в сфере торговли за превышение 15 % пороговой надбавки на социально значимые продовольственные товары в виде предупреждения к 234 субъектам предпринимательства, наложены 26 штрафов на сумму 578,0 тыс. тенге. В сфере защиты прав потребителей за не предоставления ответа на претензию и отсутствия уголка потребителей субъектам предпринимательства внесено 30 предупреждения и 1 штраф.
За текущий год в адрес Департамента поступило 303 обращений, из них чаще всего нарушаются в сферах:
розничной торговли и составляет 60 % от общего числа жалоб,
услуги ЖКХ– 11 %,
туристические услуги – 8 %,
общественного питания-5%.
Так, участились случай продажи автосалонами ненадлежащего качества автомобилей. Продолжаются случаи продажи массажных накидок, не соответствующие описанию. При обращении в Департамент потребителям с начало года оказана помощь в возврате денежных средств на сумму 30,2 млн. тенге.
Касательно выявления небезопасной и некачественной продукции по результатам совместной работы Ситуационного штаба исследовано 37 вида импортной продукции. По 25 видам продукции выявлены нарушения как несоответствие продукции санитарно-эпидемиологическим требованиям и маркировке.
В отношении восьми субъектов предпринимательства составлены протокола об административных правонарушениях в виде штрафа в размере 30 МРП, и внесены предписания об их устранений нарушений.
Департамент напоминает субъектам бизнеса о необходимости соблюдения требований, действующего законодательства в сфере торговли и защиты прав потребителей в том числе:
— торговая надбавка не более 15 % от отпускной цены производителя или закупочной цены оптового поставщика;
-наличие ценников на реализуемые товары;
-возврат и обмен товара потребителю в течении 14 дней;
-информация о товаре (работе, услуге);
-наличие «уголка потребителя»;
-ответ на претензию потребителя в течение десяти календарных дней.